Ešte nie ste naším registrovaným zákazníkom? Zaregistrujte sa.
www.pidilidi.sk www.pidilidi.sk
Potrebujete pomôcť? +420 725 518 759 (Po-Pi: 8-15)
Nakúpte ešte za 79.51 €
a máte dopravu zadarmo
0 Váš košík 0.00 €

Nevyzdvihnutá objednávka na dobierku

ČO SA STANE, AK SI NEVYZDVIHNETE TOVAR ZASLANÝ NA DOBIERKU?

 

Ak si plánujete objednať tovar v našom obchode na dobierku, zvážte túto alternatívu pre prípad, že by ste zásielku neskôr nedostali. Vysvetlíme vám, prečo máme túto nezvyčajnú požiadavku.

Každú objednávku si skutočne vážime. Nie je to klišé, je to postoj ľudí, ktorí vlastnými rukami pripravujú a následne expedujú svoj tovar. 

Jedinečná informácia - preprava jednej zásielky zahŕňa:

  • kontrola objednaného tovaru v sklade pred expedíciou
  • príprava všetkých dokumentov, obalov, spotrebného materiálu
  • zabezpečenie dopravcu a vystavenie daňových dokladov
  • objednávku starostlivo zabaľte a pripravte na odoslanie

Teda dosť veľa príprav. Ak zásielku neprevezmete a vráti sa nám, naše náklady sa zvýšia nielen o vyššie uvedené zbytočné práce, ale aj o vybalenie (vyhodenie obalového materiálu), kontrolu tovaru pred jeho vrátením do skladu a následné stornovanie už vystavených daňových dokladov. Veľké e-shopy takto prichádzajú o milióny korún ročne, zatiaľ čo menšie firmy môžu utrpieť fatálne škody.

Keďže sme v takejto situácii nezavinili nič, musíme tieto zbytočné náklady preniesť na vás a poslať vám faktúru na úhradu poštovného. Veríme, že vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti tento krok chápete.

Nechceme tráviť môj ani váš čas diskusiou o tom, prečo je to tak. Prosíme vás preto, aby ste si dobre premysleli spôsob objednávky a platby, a ak si nie ste istí, že objednávku dostanete včas, odporúčame vám zvoliť iný spôsob platby.


Čo presadzujeme

Ak máte akékoľvek pochybnosti o tomto postupe, vedzte, že sa plne spoliehame na platnú legislatívu a citujeme § 2118 zákona č. 89/2012 Z. z.:

Právne povinnosti
Povinnosti kupujúceho
§ 2118
"Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu a prevziať vec."

Nie je teda neprevzatie zásielky odstúpením od zmluvy, ale jej skutočným porušením.

Z nášho e-shopu a od zvoleného dopravcu dostanete informácie o odovzdaní tovaru dopravcovi a následne o tom, že si ho môžete vyzdvihnúť na odbernom mieste. Ak sa tak nestane, máme dve možnosti riešenia situácie:

1. Došlo k nedorozumeniu a vy máte stále záujem o objednávku:

V tomto prípade nás prosím kontaktujte. Pošleme vám údaje pre platbu vopred a radi vám objednávku zašleme znova. Cena objednávky sa však zvýši o primeranú náhradu za predchádzajúcu nevyzdvihnutú zásielku.

2. V skutočnosti nemáte záujem o objednávku:

Hoci nás táto situácia skutočne mrzí, musíme ju riešiť. Situácia je však trochu zložitejšia. Ako píšeme vyššie -neprevzatie dodávky neznamená, že objednávka bola zrušená alebo že ste odstúpili od kúpnej zmluvy. Jediné, čo sa v tomto momente stalo, je, že z vašej strany došlo k porušeniu kúpnej zmluvy podľa § 2118 ods. 1 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník (nový).

Odoslaním objednávky a jej následným prijatím a potvrdením zo strany nášho e-shopu vznikla platná kúpna zmluva v plnom rozsahu podľa našich obchodných podmienok, s ktorými ste súhlasili v poslednom kroku pred odoslaním objednávky, a podľa aktuálne platných zákonov Českej republiky.

Ak nedošlo k písomnému alebo telefonickému kontaktu s naším eshopom a k nastaveniu ďalších parametrov objednávky (žiadosť o zmenu alebo zrušenie objednávky) - ani do času odoslania objednávky naším eshopom, ani následne do času najneskoršieho vyzdvihnutia na vami zvolenom expedičnom mieste, má náš eshop zo zákona nárok na náhradu vzniknutých nákladov na poštovné a balné od kupujúceho, t.j. od vás. Táto náhrada je právne vymáhateľná, pretože došlo k porušeniu kúpnej zmluvy.

Prosíme vás preto, aby ste kompenzáciu uhradili čo najskôr pomocou poskytnutých platobných údajov - predídete tak komplikáciám.

Ak chcete túto platbu uskutočniť iným spôsobom (kartou alebo inak online), stačí nás kontaktovať.


Nevyplatená náhrada

Ak nezaplatíte kompenzáciu alebo necháte tovar opätovne zaslať, dôjde k nasledovnému:

Nemáme nezodpovedných zákazníkov, avšak ak sa podobný problém vyskytne, súčasné zákony Českej republiky nám dávajú možnosť účinne sa brániť.

Porušenie platnej zmluvy je možné riešiť nasledujúcimi tromi spôsobmi:
1. Postúpenie pohľadávky našej agentúre špecializujúcej sa na vymáhanie pohľadávok od dlžníkov.
2. Súdna žaloba.
3. Zaplatenie náhrady za poštovné našej predajni.

Obidva body 1 a 2 sú zdĺhavé, nie veľmi príjemné, ale veľmi účinné. Bod 3 je pre vás najprijateľnejší a najlacnejší spôsob.


Myslíme si, že máte plné právo poznať dôsledky neplnenia zmluvy, aj keď ide o kúpnu zmluvu s internetovým obchodom.

Napr. dTest (český spotrebiteľský mesačník, ktorý sa zameriava na testovanie výrobkov a služieb a poskytuje aj poradenstvo a usmernenia o právach spotrebiteľov a predajcov, informuje o nových zákonoch, upozorňuje na nekalé praktiky predajcov a klamlivú reklamu, poskytuje rady pri reklamáciách atď.) uvádza nasledovné:

"Odmietnutím prevzatia zásielky zákazníkom automaticky nezačína plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy," vysvetľuje Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia dTestu. Stále však má možnosť odstúpiť od zmluvy. V každom prípade však bude musieť zaplatiť zmluvnú pokutu a úroky z omeškania alebo náhradu za poštovné; táto povinnosť odstúpením od zmluvy nezaniká."

Nebudeme vám účtovať žiadne sankcie ani úroky z omeškania. Kompenzujeme vám len náklady na poštovné.

Dôverujeme, že sme vám problém dostatočne vysvetlili.